Om Cindie Rydland

Cindie Rydland terapeut

Mit navn er Cindie Rydland. Jeg bor i en mindre by, i et lille ældre rækkehus, med en lille lukket have bagved. Min norske mand Anders mødte jeg over Tinder (ja, du læste rigtigt) i Roskilde. 
Vi blev gift i 2019 og kort tid efter gravide med vores søn ved navn William.

Jeg har altid haft en drøm om at arbejde med mennesker og siden jeg tog min assistent uddannelse som ganske ung, vidste jeg at Marte Meo var kaldet for mig. Derfor står jeg nu i dag som selvstændig Marte Meo terapeut og jeg elsker alt ved det.

 

Som Marte Meo terapeut arbejder jeg ressourcefokuseret og anerkendende. Jeg vejleder forældre og omsorgspersonale til at forbedre relation, samspil og kommunikation mellem hinanden og børnene. 

Min erfaring er bred, da jeg både har arbejdet på almenområdet samt specialområdet. Jeg har altid brændt for at arbejde med at vejlede omkring børnenes trivsel, relationen til børnene, tilgangen til børnene og hvordan vi får øje på de tiltag der lykkes, samt hvordan der bygges videre på dette med henblik på en positiv og stærk udvikling i den pædagogiske praksis.

Jeg har igennem mit tidligere arbejde på normalområdet i en folkeskole, modtaget familier med børn der har særlige forudsætninger fra børnehaver og andre skoler, for at inkludere dem i almenklasserne. Disse er blandt andet børn med ADHD, autisme, angst, OCD, tourettes, intelligente børn samt børn med lav intelligensniveau. Mit arbejde her har primært bestået i at skabe relation, tryghed, struktur og vejlede undervisere og pædagoger i hvordan børnene inkluderes bedst muligt i klassen, med fokus på klasseledelse, den anerkendende tilgang, det talte sprog samt tydeliggørelse af strukturen, heri også hvordan indretning har stor betydning for børnenes trivsel, læring og udvikling.

Jeg har ydermere vejledt familier med børn/unge i alderen 0-17 år, samt tværfagligt samarbejde med familiehus, konsulenter og PPR.

På mit nuværende arbejde har jeg flere forskellige roller, både indenfor inklusion, almen pædagogik, personaletrivsel samt terapeutisk vejledning ved brug af Marte Meo, både hvor underviser er i relationen 1:1, men også med fokus på relationen i klasseledelsen. Når jeg vejleder professionelle, er mit fokus på, at de med små tricks får overskud til at møde alle børn positivt og samtidig få plads og ro til at undervise. At underviseren afslutter sin time med en følelse af at have mødt alle børn, undervist det planlagte samt fået fornyet energi til at gøre dette igen i næste time, er ofte efterspurgt og det der drøftes mest, når jeg har et forløb med et lærer og pædagogisk team. Yderligere er jeg også den der modtager 1. maj børn, gør dem skoleklar og i denne forbindelse tager på børnehavebesøg og skaber grobund for en god opstart på skolen.

Uddannelse

(2018) Relations kompetencevejviser-uddannelsen

(2018) TR-uddannelsen BUPL

(2015 – 2016) Marte Meo terapeut uddannelse – Odense

(2011 – 2015) University College Sjælland – Pædagog Uddannelse i Vordingborg

(2009 – 2011) Pædagogisk Assistent Uddannelse Næstved

Kursus

(2017 september-november) Relationel klasserumsledelse med udgangspunkt i Marte Meo

Shopping Cart
Scroll til toppen